Tips & Tricks til Meta Advertising

Instagram annoncering er en af de bedste muligheder du har, når det handler om at få nye kunder online.

Instagram Coverbillede

FÅ STYR PÅ DINE MÅLSÆTNINGER

Inden du overhovedet åbner Facebook eller Instagram er det utroligt vigtigt at du får sat dine målsætninger op på en klokkeklar facon. Dette sikre både at du og alle andre i dit team er enige om hvad målet med kampganen er, men det gør også processen i tip nr. 6 langt mere overskuelig. 

Når du er nået til enighed med dig selv eller dit team om de pågældende mål, kan de faktisk være at META slet ikke er den platform du skal køre din kampagne på, og så har du lige sparet en helt del penge på unødvendige annoncer. Sørg for at få styr på dine målsætninger og medievalg fra starten.

OPTIMER DIN LANDINGPAGE

Hvis dine mål er opnåelige gennem META’s platforme er det utroligt, nej faktisk ekstremt vigtigt at din landingpage ligner en million! Din annonce og dens content er måske perfekt, men den mulige kunde har ikke betalt eller kontaktet dig før de har været igennem din hjemmeside, eller Facebook og Instagram profil.

Det er på din landingpage at konverteringen opstår og hvis kunderejsen ikke har en rød tråd, så mindsker du dine chancer for et salg markant. Så se og få styr på din landingpage, så kunden får en god oplevelse med din virksomhed fra start.

CONTENT ER ALTAFGØRENDE

Kvaliteten af jeres content er alt afgørende for hvor godt jeres annoncering klare sig på META’s platforme. Annoncering er et stærkt værktøj og det samme er gældende for video og billeder, men når de kombineres så er der ingen begrænsinger for hvor vildt det kan gå for sig. 

Vores erfaringer viser at når der bliver lagt tid og kræfter i at skabe kvalitets content, så bliver der automatisk skabt tillid mellem jer og jeres kunder. Kunden vil hurtigt få et professionelt billede af jer, og måske enda få sat ansigt på hvem de handler med. Når først tilliden er skabt, så kommer salget typisk lige bagefter. 

Det handler ikke om mængden af jeres content, men kvaliteten. Fokuser hellere på at lave en meget god video istedet for 10 halvt så gode videoer.

PLANLÆG DIN KAMPAGNE

Kampagnen skal selvfølgelig planlægges til punkt og prikke, så du hele tiden har overblikket over hvad det næste skridt er i processen. Kampganens opsætning går hånd i hånd med jeres målsætninger, og det er derfor vigtigt at bruge meget tid i dette stadie. 

I dette stadie er det også vigtigt at kigge på den økonomiske målsætning med kampganen. Når du ved hvad du ønsker at øge din omsætning med, er det vigtigt at jeres ad spend og tid regnes med i budgettet. Det kan nogle gange være en smule uoverskueligt, men vi giver meget gerne en hjælpende hånd, så i ved hvad det cirka vil koste jer at køre kampagnen.

KONVERTERINGS-MULIGMÅLGRUPPE

Målgruppen er også utrolig vigtigt og det kan nogle gange være svært at navigere rundt i hvilke slags målgrupper du skal vælge. Helt basalt anbefaler vi at du starter med at lave din målgruppe ud fra besøgende på din hjemmeside, som du kan se via en Facebook Pixel. En anden effektiv metode er at opsætte din målgruppe ud fra din email liste af kunder som er sat op til dit nyhedsbrev. 

Dette er blot 2 metoder, men mulighederne er næsten uendelige, og det er meget vigtigt at du vælger den korrekte fra starten, så du ikke bruger penge på personer som ikke har brug for dit produkt / ydelse.

Opfølgning dine annoncer

Når dine annoncer køre er det vigtigt at du på daglig / ugentlig basis holder øje med dine annoncer. Performer de? Skaber de den ønskede opmærksomhed? Konverterer de? 

Disse spørgsmål er vigtige at stille sig selv under hele processen. Det er her også en god ide at følge op på dine mål for at se om annoncerne giver det udbytte som du havde forventet. Hvis ikke, så er det vigtigt at du optimere dine annontcesæt. Det er ikke en god ide at satse på det bedste og bare lade dem køre, nej gå hellere ind og optimer dem, så du kan opnå dine mål.

Få styr på dine målsætninger

Inden du overhovedet åbner Facebook eller Instagram er det utroligt vigtigt at du får sat dine målsætninger op på en klokkeklar facon. Dette sikre både at du og alle andre i dit team er enige om hvad målet med kampganen er, men det gør også processen i tip nr. 6 langt mere overskuelig. 

Når du er nået til enighed med dig selv eller dit team om de pågældende mål, kan de faktisk være at META slet ikke er den platform du skal køre din kampagne på, og så har du lige sparet en helt del penge på unødvendige annoncer. Sørg for at få styr på dine målsætninger og medievalg fra starten.

Optimer din landingpage

Hvis dine mål er opnåelige gennem META’s platforme er det utroligt, nej faktisk ekstremt vigtigt at din landingpage ligner en million! Din annonce og dens content er måske perfekt, men den mulige kunde har ikke betalt eller kontaktet dig før de har været igennem din hjemmeside, eller Facebook og Instagram profil.

Det er på din landingpage at konverteringen opstår og hvis kunderejsen ikke har en rød tråd, så mindsker du dine chancer for et salg markant. Så se og få styr på din landingpage, så kunden får en god oplevelse med din virksomhed fra start.

Content er altafgørende

Kvaliteten af jeres content er alt afgørende for hvor godt jeres annoncering klare sig på META’s platforme. Annoncering er et stærkt værktøj og det samme er gældende for video og billeder, men når de kombineres så er der ingen begrænsinger for hvor vildt det kan gå for sig. 

Vores erfaringer viser at når der bliver lagt tid og kræfter i at skabe kvalitets content, så bliver der automatisk skabt tillid mellem jer og jeres kunder. Kunden vil hurtigt få et professionelt billede af jer, og måske enda få sat ansigt på hvem de handler med. Når først tilliden er skabt, så kommer salget typisk lige bagefter. 

Det handler ikke om mængden af jeres content, men kvaliteten. Fokuser hellere på at lave en meget god video istedet for 10 halvt så gode videoer.

OPTIMER DIN LANDINGPAGE

Kampagnen skal selvfølgelig planlægges til punkt og prikke, så du hele tiden har overblikket over hvad det næste skridt er i processen. Kampganens opsætning går hånd i hånd med jeres målsætninger, og det er derfor vigtigt at bruge meget tid i dette stadie. 

I dette stadie er det også vigtigt at kigge på den økonomiske målsætning med kampganen. Når du ved hvad du ønsker at øge din omsætning med, er det vigtigt at jeres ad spend og tid regnes med i budgettet. Det kan nogle gange være en smule uoverskueligt, men vi giver meget gerne en hjælpende hånd, så i ved hvad det cirka vil koste jer at køre kampagnen.

CONTENT ER ALTAFGØRENDE​

Kvaliteten af jeres content er alt afgørende for hvor godt jeres annoncering klare sig på META’s platforme. Annoncering er et stærkt værktøj og det samme er gældende for video og billeder, men når de kombineres så er der ingen begrænsinger for hvor vildt det kan gå for sig. 

Vores erfaringer viser at når der bliver lagt tid og kræfter i at skabe kvalitets content, så bliver der automatisk skabt tillid mellem jer og jeres kunder. Kunden vil hurtigt få et professionelt billede af jer, og måske enda få sat ansigt på hvem de handler med. Når først tilliden er skabt, så kommer salget typisk lige bagefter. 

Det handler ikke om mængden af jeres content, men kvaliteten. Fokuser hellere på at lave en meget god video istedet for 10 halvt så gode videoer.

PLANLÆG DIN KAMPAGNE

Kampagnen skal selvfølgelig planlægges til punkt og prikke, så du hele tiden har overblikket over hvad det næste skridt er i processen. Kampganens opsætning går hånd i hånd med jeres målsætninger, og det er derfor vigtigt at bruge meget tid i dette stadie. 

I dette stadie er det også vigtigt at kigge på den økonomiske målsætning med kampganen. Når du ved hvad du ønsker at øge din omsætning med, er det vigtigt at jeres ad spend og tid regnes med i budgettet. Det kan nogle gange være en smule uoverskueligt, men vi giver meget gerne en hjælpende hånd, så i ved hvad det cirka vil koste jer at køre kampagnen.

Planlæg din kampagne

Kampagnen skal selvfølgelig planlægges til punkt og prikke, så du hele tiden har overblikket over hvad det næste skridt er i processen. Kampganens opsætning går hånd i hånd med jeres målsætninger, og det er derfor vigtigt at bruge meget tid i dette stadie. 

I dette stadie er det også vigtigt at kigge på den økonomiske målsætning med kampganen. Når du ved hvad du ønsker at øge din omsætning med, er det vigtigt at jeres ad spend og tid regnes med i budgettet. Det kan nogle gange være en smule uoverskueligt, men vi giver meget gerne en hjælpende hånd, så i ved hvad det cirka vil koste jer at køre kampagnen.

Konverterings-muligmålgruppe

Målgruppen er også utrolig vigtigt og det kan nogle gange være svært at navigere rundt i hvilke slags målgrupper du skal vælge. Helt basalt anbefaler vi at du starter med at lave din målgruppe ud fra besøgende på din hjemmeside, som du kan se via en Facebook Pixel. En anden effektiv metode er at opsætte din målgruppe ud fra din email liste af kunder som er sat op til dit nyhedsbrev. 

Dette er blot 2 metoder, men mulighederne er næsten uendelige, og det er meget vigtigt at du vælger den korrekte fra starten, så du ikke bruger penge på personer som ikke har brug for dit produkt / ydelse.

Opfølgning dine annoncer

Når dine annoncer køre er det vigtigt at du på daglig / ugentlig basis holder øje med dine annoncer. Performer de? Skaber de den ønskede opmærksomhed? Konverterer de? 

Disse spørgsmål er vigtige at stille sig selv under hele processen. Det er her også en god ide at følge op på dine mål for at se om annoncerne giver det udbytte som du havde forventet. Hvis ikke, så er det vigtigt at du optimere dine annontcesæt. Det er ikke en god ide at satse på det bedste og bare lade dem køre, nej gå hellere ind og optimer dem, så du kan opnå dine mål.

vi sidder klar med åbne arme

Vi sidder klar til at tage en uforpligtende snak over en dårlig kop kaffe. Lad os i fællesskab finde det gemte online potentiale i din virksomhed på de forskellige sociale platforme.